dijous, 7 d’abril del 2011

Ethiopia 15 Febrer, 2011
Un canvi radical de paissatge, muntanyes molt altes plenes d arbres descolorits i molts pobles. Crec que en la major part es produeix carbo.
Gondar, la meva primera ciutat, a primera vista sembla molt maca amb una alegria de bars i cafeteries inexistent al Sudan.

Un cambio radiacal en el paisaje, montanas altas, llenas de arboles descoloridos y muchos pueblos cuyos habitantes se dedican a la produccion de carbon.

19 de febrer, 2011

Estic a Axun, una ciutat al nord d'Etiopia, a prop de la frontera amb Eritrea.
No fa gaire que he arribat, pero el lloc em sembla fantastic.
Fa 5 dies qque estic a Etiopia, la ciutat on vaig arribar va ser Gondar, una ciutat plena d'historia i una de les antigues capitals d'Abisinia, hi ha castells palaus, amb diferent estat de conservacio, i esglesies cristianes amb uns frescos preciosos.
Els buits en la meva cultura son nombrosos, no se res de la historia d'aquest pais.
Les cases-barraques en els petits pobles pels que he anat passat son de planta rectangular amb teulat de llauna ondulada a dos aigues, les pareds son de fang i solen estar recobertes de bastons verticals.
La carretera que va des de la frontera amb sudan esta asfaltada i per cami es veuen moltes plantacions d'eucaliptus
Per anar cap el nord he passat la nit a Debark. Es el punt de partida per fer trekking a les muntanyes de Simien. Es un poble on la gent nomes va a la caza del turiste. Es veuen tours que porten europeus a fer excursions. Aquesta gent arriba amb 4x4, va directament a l'hotel i quan surt va acompanyada pels seus guies. No se solen tractarse amb els backpakers.
Jo vaig passejar pel poble i al cap d una estona ja m acompanyaven una dotzena de criatures, totes diguen la famosa frase dels nenes etiops: “you you money, pencil, plastic”
Vaig estar una estona amb ells i vaig tirarlos alguna foto.
Per anar de Gondar a Debark el bus va tardar 5 hores per uns 120 km, inclos el temps de canviar una roda. La carretera es molt dolenta i nomes es feta de pols, ara estant comencant una carretera nova.
A Debark vaig dormir en un hotel que me n varen demanar 15 euros per dormir i vaig dormir per 5.
Vaig trobar escandalosa la rebaixa que em varen fer o be el preu que proven de cobrar als turistes.
La carretera de Debark a Axum esta en les mateixes condicions de polseguera, 7 hores per 220 km
La vista durant tot el trajecte es en tot moment fantastica, les muntanyes Simien son espectaculars.
La anecdota divertida es que vaig acabar dormint a 60 kilometres de Axum, amb altres turistes i aquest mati uns nens que ens varen voler acompanyar a l'hotel han vingut a picar a les habitacions i a despertarnos per acompanyarnos a esmorzar i a buscar el bus per arribar a Axum.

Solo viajando uno se da cuenta de las numerosas lagunas culturales alojadas en la propia cabeza.
No se nada de la cultura de este pais ni de los reinos que gobernaron desde Gondar una de las antiguas capitales.
En Gondar he visitado los castillos-palacios y iglesias con preciosos frescos.
La carretera que va desde la frontera con Sudan esta asfaltada, pero no la que se dirige al norte hacia Axum.
Asi pues han sido muchas horas de polvoriento trayecto para cubrir les 300 y pocos kilometros mas que separan estas dos antiguas capitales.
La carretera pasa por las montañas Simien, es un parque narutal de una belleza excepcional donde mucha gente suele ir de trekking, me refiero a turistas.
Hay muchisimas plantaciones de eucaliptus y creo que producen carbon con ellos.